أشهر 5 جمل فى تاريخ السينما المصرية.

اشهر الجمل فى السينما المصرية 
السينما المصرية فيها كتير جدا من الجمل والعبارات المشهورة جدا وبنستخدمها فى حياتنا كل يوم ورغم  كدا انا قولت أشهر 5 جمل بس وانا دلوقتى هقول باقى الجمل لكن لو عاوز تعرف اية هى الجمل اللى انا اخترتها اتفرج على الفيديو 
1- الورق ورقنا والدفاتر دفاترنا امضى يا راجل امضى 
2- كلنا فاسدون لا استسنى احد حاى يالصمت العاجز 
3- احنا فى زمن النسخ 
4- من النهاردة مفيش حكومة انا الحكومة 
5- عاوز تبقى نضيف الفلوس هى اللى هتخليك نضيف 
6- الدنيا يا ولدى ليها وشين (( ابيض واسود )) لما تبقى بيضا قدامك افتكر الاسود هشان تسلك ولما تبقى سودة افتكر الابيض عشان تقدر تعيش لبكرة 
7- خلاص كلكو بقيتو فتوات ؟ امال مين هينضرب 
8- جواز عتريس من فؤادة باطل 
9- انا شربت حشيش يا سعاد 
10- الشعب ماسك فى ديل الحكومة كأنها امة اللى خلفتة 
11- استهدى باللة يا بنتى وقومى اقلعى 
12- يا ما ناس كتير لابسة بس قليلة الرباية 
13- الحشيش لو حلال ادينا بنشربة ولو حرام ادينا بنحرقة 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

أشهر 5 روايات تحولت الى اعمال سينمائية !!